Twee kampioenen van Skeelervereniging IDS bij de Jeugdcompetitie 2015

geplaatst: 28-09-15

Af gelopen zaterdag is er onder perfecte skeelerweersomstandigheden op de Skeelerbaan in De Westereen de finale van de Van Lingen Inlinecompetitie verreden. Deze Noordelijke jeugdcompetitie bestond dit jaar uit negen wedstrijden. Een competitie met een hoog niveau waardoor er vaak ook rijders uit andere regio’s, landen mee willen doen. Zo ook deze laatste finale dag met rijders uit West en Midden Nederland en zelfs een aantal Duitse rijders.

Met veel publiek werden op de pistebaan van 200 meter onder andere inlinewedstrijden, flyinglaps en afvalkoersen gereden.

In het dagklassement presteerde Skeelervereniging Ids hoog. Er werden maar liefst 4 klassement medailles gehaald. Waarvan 1 gouden, Jelmar Hempenius. 1 zilveren,Yanoulk Zijlstra en Twee bronzen plekken, Simone Veenstra en Jur Veenje.

Na deze finaledag kon het eindklassement worden opgemaakt over de negen wedstrijden. In de veertien leeftijdscategorieën scoorden de Ids rijders goed met 3 podium plekken. Marieke de Vries P2 meisjes een prima bronzen plek.

Mayke Vriesinga P2 meisjes en Jur Veenje Junior B stonden voor deze laatste wedstrijd hoog in het klassement. Beiden moesten nog wel voldoende punten verzamelen voor het podium waar alles dan ook nog mogelijk was. Mayke kwam elke afstand beter de in wedstrijd en eindigde steeds hoger. Door deze prestatie en een zeer constant seizoen is zij de gouden winnares bij de Pupillen 2 Meisjes. Jur altijd zeer aanvallend aanwezig en constant rijdend bleef zo zijn concurrentie prima voor. Hierdoor voor hem ook de zeer verdiende hoogste gouden plek.

Een mooie finale afsluiter van dit seizoen waar op alle niveaus prima persoonlijke prestaties en resultaten van alle rijders van Skeelervereniging IDS zijn geleverd.

Jur VLISC 2015

Foto Jur Veenje nr.20 Earnewald op kop in zijn finale rit. (1e rijder binnenzijde)

Mayke v Lingen 2015

Foto Mayke Vriesinga nr. 393 De Westereen  in de eindsprint (met licht blauw witte helm)