Open Fries Kampioenschap Straatsen

geplaatst: 10-01-16

Nadat er al een paar dagen geschaatst kon worden door de straten van De Westereen kwam Anke Wijbenga, voorzitter van IDS met het idee om een wedstrijd straatsen (schaatsen op straat) te houden op de skeeler-/wielerbaan. Dit spontane idee op woensdagavond werd direct enthousiast ontvangen door vele vrijwilligers en binnen een paar uur tijd werd het hele evenement georganiseerd. In samenwerking met de vrijwillige brandweer werd de baan geprepareerd en door sponsoring van Coop werd er gezorgd voor koek en zopie. Regionale en landelijke media werden geïnformeerd en gaven veel aandacht aan het evenement. Hieronder een greep uit alle media-aandacht.

Op donderdag  7 januari was het al zover. Het Open Fries Kampioenschap Straatsen. Spannend en vol afwachting naar de hoeveelheid deelnemers werd het evenement voorbereid door de vele vrijwilligers. Er werd een tent neergezet door Pittshop en er waren medailles voor alle winnaars.

Aan de wedstrijden deden 92 basisschoolkinderen mee. De jongste kinderen reden 1 ronde op de 400 meter baan en de oudere kinderen 2 ronden. Voor sommigen bleek dit een heel eind te zijn en de meesten kwamen dan ook moe maar voldaan over de finish. In sommige categorieën werd in series gereden, er werd bijvoorbeeld in twee groepen van 6 kinderen gereden waarvan de snelste drie uit elke groep nog een keer streden om de prijzen. Alle prijswinnaars staan hieronder vermeld, heel goed gedaan allemaal!

Uitslagen

Groep 1 1. Femke de Roos 2. Kyra Gjaltema 3. Ymke Weening