Open dag 2015

geplaatst: 07-04-15

Af gelopen vrijdag 3 april is het skeelerseizoen weer geopend met de traditionele open dag. Dit jaar voor het eerst op de nieuwe baan.

Onder begeleiding van onze zeer enthousiaste trainers Meindert Bouma, Gerrit Terpstra en Rinze de Bruin, konden de rijders kennis maken met de skeelersport. Er is een clinic gehouden, met een aflossing door de IDS rijders en er kon een Elfstedentocht gereden worden. Door de perfecte combinatie van de drie banen, de tweehonderd meter wedstrijdbaan (de piste), de omheen gelegen vierhonderd meter baan en de 1,2 kilometer lange wielerbaan heeft iedereen alle aspecten van het skeeleren kunnen ervaren waardoor ook de Elfstedentocht zeer speciaal was. Voor de behaalde Elfstedenprestatie heeft iedereen een medaille en de traditionele suikerspin gekregen.

Langs en op de baan was het gezellig door de vele rijders, bezoekers en begeleiders maar ook door het goede weer. Voor de kleintjes was er naast de baan een springkussen en voor hun natuurlijk ook de suikerspin.

Gezellig was het in alle aanwezige tenten. Mede hierin Van Lingen skeelers, Robert Prins en onze IDS vrijwilligers. Van Lingen voor de ondersteuning, advies en aanschaf van alle materiaalproducten die bij het skeeleren voorkomen. Robert Prins voor de juiste sportvoeding en begeleiding in manuele therapie. Koffie, thee, een versnapering, begeleiding en gezelligheid verzorgd door de vele vrijwilligers.

Al met al ook dit jaar weer een geslaagde en zeer goed bezochte open dag met veel enthousiaste mensen.

RTV NOF was ook aanwezig en laat een goede impressie zien van de open dag in onderstaande video.