Newsflash seizoen 2017

geplaatst: 14-03-17

Het skeelerseizoen staat op het punt van beginnen, daarom hierbij wat informatie over onze vereniging.

Himmeldei!

Zaterdag 18 maart gaan we de baan klaar maken voor de trainingen en wedstrijden. We willen jullie allemaal vragen daarbij te helpen. We hopen dat er veel mensen komen, dan zijn we snel klaar. Het zou handig zijn wanneer jullie dan spullen meenemen: schoonmaakspullen voor de boarding en sponsorborden, bladblazers voor het terrein en de baan en dergelijke. We beginnen om 8.30 en voor koffie en een versnapering wordt gezorgd. Graag even een berichtje naar ids.secretaris@gmail.com als je komt en geef dan ook even door wat je meeneemt

Trainingen

Op het verzoek om te stemmen op de favoriete trainingsavond is heel veel gereageerd: bedankt daarvoor. De uitslag van de stemming was heel erg duidelijk, de overgrote meerderheid was voor de dinsdag (en donderdag). De trainingen blijven dus zoals het was en de eerste training zal zijn op 28 maart.  De trainingstijden veranderen wel een beetje. Het eerste uur zal beginnen om met inlopen om 17.45 uur. De baantraining start dan om 18.00 uur. De baantrainingen voor het tweede uur starten hierdoor om 19.00 uur. Op de trainingstijden van de senioren komen we nog even terug omdat we met de Wielervereniging bezig zijn met een juiste afstemming. We zijn heel blij met onze trainers en zijn verheugd dat ze allemaal ook in 2017 zich weer gaan inzetten voor IDS. Op de maandag is het mogelijk voor de wedstrijdrijders van het tweede uur een extra training te gaan volgen Op de maandag kunnen we een extra training aanbieden. Het is mogelijk om hierbij aan te schuiven maar alleen voor leden die het 2e uur trainen EN aan de wedstrijden meedoen. Deze avond is geen vervanging van de vaste trainingsavonden. Dit graag afstemmen met Ian van Zutphen.

Open dag

De open dag zal dit jaar plaatsvinden op 7 april. In verband met het continue rooster beginnen we om 14.00 en duurt het tot 17.00. Ook hiervoor zoeken we leden of ouders van leden die willen helpen. Opgave via ids.secretaris@gmail.com. Ook dit jaar willen we weer flyeren op de scholen in de omgeving. Ongeveer een week van tevoren zal Peter Wagenaar de flyers uitdelen bij de training.

Van Lingen competitie

De data van “van Lingen competitie” zijn nu duidelijk, kijk hiervoor de website www.inlineskatecompetitie.nl. De 1e wedstrijd is op 8 april in de Westereen.

Clubwedstrijden

Ook dit jaar worden er weer clubwedstrijden gehouden, de exacte planning zal na aanvang van de 1e trainingen bekend worden gemaakt.

Overige wedstrijden op de IDS baan

27 mei:  Fries Kampioenschap jeugd
29 juli:   Landelijke baan senioren