Koude opening Van Lingen Competitie

geplaatst: 07-04-15

Door; Boudine van der Wal

Haulerwijk – Ondanks kou en wind reden vijftien jeugdrijders van Skeelervereniging IDS – in de nieuwe pakken – afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd van de Van Lingen Competitie. Er stonden een tijdrit, een inline-afstand en een puntenkoers op het programma. Na die drie afstanden werd een eindklassement opgemaakt. Marijke Groenewoud won alle afstanden, en ontving daarom ook een welverdiende gouden medaille. Marrit Douma, Riemer Jan Zuidersma, Mayke Vriesinga en Iris Veenstra werden vierde in hun leeftijdscategorie. Yfke Zuidersma en Jur Veenje behaalden een vijfde plaats. Marieke de Vries, Jorrit Wijbenga, Simone Veenstra en Boudine van der Wal werden zesde. Eline Nauta werd zevende. Froukje Zuidersma en Jouke Douma behaalden een tiende plaats, Ninthe Lap werd veertiende. Ondanks de kou en enkele regendruppels was het een gezellige en sfeervolle dag in de tent van Skeelervereniging IDS op de baan in Haulerwijk.

Uitslagen van de wedstrijd in Haulerwijk zijn hier te vinden.