Flanders Grand Prix 2015, European Cup Inline Speedskating

geplaatst: 20-08-15

Afgelopen weekend werd er in het Belgische Oostende de Europacup Skeelerwedstrijd  Flanders Grand Prix verreden.

Een wedstrijd met meer dan 540 rijders. Vooral Europese maar dit jaar ook aangevuld met een aantal Zuid Amerikaanse rijders. Van Skeelerverening IDS De Westereen hebben aan deze internationale wedstrijd  8 rijders mogen deelnemen.

In de verschillende  categorieën soms 30 tot 70 rijders per groep zijn er over 3 dagen meerdere wedstrijden met  verschillende afstanden verreden.
Op dit hoge niveau zijn er door de IDS rijders uitstekende resultaten behaald. Waaronder zelfs 3 Europese top 10 plaatsen. Marijke Groenewoud eindigde zesde in haar categorie, Junior B, Jelmar Hempenius 8e in de categorie kadetten en Mayke Vriesinga is in de categorie Pupil Girls als zevende geëindigd. Beide rijdsters hebben hun wedstrijden aanvallend en zeer constant verreden. Ze hebben laten zien mee te kunnen komen op Europees niveau.

Uitslagen: Marieke de Vries  categorie Pupillen Girls een prachtige 14e plaats in het totaal klassement.
Bij de junioren B lady’s is Jitske de Jong  door knappe resultaten in het totaal klassement 18e geëindigd. Ook in deze categorie Iris Veenstra, zij moest door een val het toernooi staken.  In het klassement Cadetten Girls is Simone Veenstra netjes als 34e geëindigd.
Gerrie van Lingen junior A heeft goede individuele wedstrijden af gelegd.

Al met al een geslaagde Flanders Grand Prix met goede prestaties en persoonlijke resultaten op hoog niveau door de Skeeleraars van Skeeler vereniging IDS De Westereen.

Op de foto Marijke Groenewoud en Jitske de Jong beide achter een Italiaanse.