Aanvragen wedstrijdlicentie

geplaatst: 28-03-16

Voor onze nieuwe leden die graag willen deelnemen aan wedstrijden, zoals bijvoorbeeld de Van Lingen Competitie of KNSB Baan Competitie; informatie kun je vinden via de volgende link: Aanvragen wedstrijdlicentie  In het bijgevoegde stappenplan zie je precies wat je moet doen.

Vergeet ook niet een rug- en beennummer aan te vragen!  Informatie hierover vind je via deze link

Verder zijn voor de inline-skate uitrusting de volgende zaken van belang:

–    De deelnemers dienen ter identificatie drie vaste nummers te dragen en wel op de rug (ca. 25 x 25 cm) en aan de buitenzijde van het linker- en rechter bovenbeen (ca. 12.5 x 12.5 cm), zo laag mogelijk boven de knie.

–    Een inline-skate mag maximaal 6 wielen bevatten. Voor de categorie Junioren geldt een maximale doorsnede van 110mm. Voor de categorieën Kadetten en Pupillen 1 geldt een maximale doorsnede van 100mm. Voor de categorieën Pupillen 2, 3 en 4 geldt een maximale doorsnede van 90 mm. De maximale lengte van een inline-skate (inclusief wielen) mag daarnaast 50 cm bedragen.

–    Het dragen van een deugdelijke en goedbevestigde helm is verplicht wanneer een rijder zich met inline-skates op het parkoers bevindt.

–           Het wordt dringend aanbevolen tijdens de wedstrijd voldoende beschermende materialen te dragen zoals elleboogbeschermers, kniebeschermers, handschoenen, polsbeschermers (zonder harde onderdelen)