Aanleg nieuwe skeelerbaan

geplaatst: 31-12-14

Na jarenlang overleg met de gemeente Dantumadiel en verschillende plannen verder is de aanleg van de skeelerpiste in De Westereen een feit. Samen met wielervereniging Otto Ebbens, die een wielerparcours gerealiseerd ziet. Aannemer Oosterhof Holman uit Grijpskerk zal de piste en het parcours realiseren.

P1040277 Aanleg skeelerbaan

10 september is de aftrap gegeven door Wethouder Roelof Bos voor de aanleg van de skeelerpiste en het wielerparcours, inclusief de 400 meter skeelerbaan voor recreanten in de Westereen. De skeelerpiste van tweehonderd meter, die voldoet aan de laatste eisen van de KNSB, vormt een fantastische trainingsfaciliteit voor de wedstrijd-skeeleraars in het Noorden en is geschikt voor het houden van nationale en internationale wedstrijden. Aanleg skeelerbaan 2 Aanleg skeelerbaan 3

De skeelerpiste en het wielerparcours worden mede mogelijk gemaakt door subsidies van de EU en de provincie. Daarnaast heeft Skeelervereniging IDS ook meegewerkt aan de realisatie van de skeelerpiste. Aanleg skeelerbaan 4 Aanleg skeelerbaan 5

De speciaal opgerichte bouwcommissie onder leiding van Rudmer Marinus bestond verder uit Johannes Veenstra, Wabe de Jong en Gerrit Sytsma . Deze mannen hebben in overleg met de aannemer verschillende zaken voorbereid of afgemaakt. Johan Boele heeft de bouwcommissie met zijn kennis over de nieuwste skeelerpistes geadviseerd. In overleg met Mylaps en de aannemer zijn de lussen van het Mylaps systeem (elektronische meting van tijden door de transponder) aangebracht door de bouwcommissie zelf. De aanleg van de boarding rondom de skeelerpiste wordt ook door skeelervereniging IDS gerealiseerd en staat als laatste op het programma.

Door ideale weersomstandigheden gedurende de aanleg is eind november de skeelerpiste en het wielerparcours al opgeleverd. Een officiële opening van de baan zal in het skeelerseizoen 2015 plaatsvinden.

Aanleg skeelerbaan 6 Aanleg skeelerbaan 7 Aanleg skeelerbaan 8