6e Van Lingen Competitie Wedstrijd op 4 juni in Assen

geplaatst: 07-06-16

Het weerbericht beloofde een warme, zonnige dag en dat kwam precies uit:
om negen uur stond de zon al hoog aan de hemel in Assen en konden de tenten worden opgezet. De organiserende vereniging ” De Scheuvelloper” had met lint op de grond aangegeven hoever de tenten van de baan af moesten staan. Dat leverde ruimte op om langs de baan te lopen zonder op het parcours te komen, wat de veiligheid van de rijders ten goede komt. Goed geregeld!

Om half tien hadden alle 93 deelnemers getekend. De dag begon met een tijdrit van 100 meter voor alle categorieën waar alle IDS-rijders hun best deden en mooie tijden op de klok zetten. Na de tijdritten even de baan klaarmaken voor de 2e wedstrijd, een inline wedstrijd van 4 tot 8 ronden. Daar waren de uitslagen heel mooi en de rijders van IDS reden mooi voorin mee. Bij de pupillen 2 meisjes werden zelfs de 1e en 2e plaats behaald door Marieke de Vries en Mayke Vriesinga en bij de kadetten een 1e plaats voor Simone Veenstra en een 4e plaats voor Joren Bos.

Een aantal enthousiaste ouders en trainers had een behendigheidsparcours samengesteld op het middenterrein, dit werd als pauzeprogramma aangeboden. Een flink aantal rijders wilde hun behendigheid wel even uittesten.
Na de pauze werd de derde wedstrijd van de dag verreden. De pupillen reden een inline wedstrijd van 6 tot 8 ronden, de oudere categorieën reden een afvalkoers. In de 3e wedstrijd reden Yanouk Zijlstra en Steyn Wagenaar een wedstrijd van 8 ronden en behaalden een keurige 4e en 5e plaats in deze zware wedstrijd. Bij de meisjes pupillen 2 reden Mayke, Marieke en Eline Nauta een afvalwedstrijd. Marieke werd 1e, voor Mayke, en Eline behaalde een nette 15e plaats. De jongens pupillen 1 reden ook een afvalwedstrijd met Jouke Douma en Brent Bos. Jouke moest helaas de wedstrijd stoppen door een valpartij, Brent kon de wedstrijd goed meerijden. Bij de kadetten reden Simone en Joren een afvalkoers, Simone werd hierop 1e en Joren 3e.

Eindklassement
Jongens pupillen 3:     4e Steyn Wagenaar
Meisjes pupillen 3:      6e Yanouk Zijlstra
Meisjes pupillen 2:      1e Marieke de Vries          2e Mayke Vriesinga             16e Eline Nauta
Jongens pupillen 1:     12e Brent Bos                    15e Jouke Douma
Meisjes kadetten:         1e Simone Veenstra
Jongens kadetten:        3e Joren Bos
Het was weer een mooie, sportieve dag.
Vergeet niet op www.inlineskatecompetitie.nl de foto’s en filmpjes te bekijken!

NB de uitslagen van deze wedstrijd van de junioren tellen niet mee voor het klassement, ivm het NK marathon dat op dezelfde dag werd gehouden.