5e Van Lingen Competitie op 28 mei 2016 in Wervershoof

geplaatst: 01-06-16

Op zaterdag 28 mei trokken de Van Lingen Competitie-rijders naar Wervershoof, waar de 5e wedstrijd werd verreden op de mooie Sjoerd Huisman Piste.
Het weer kon niet beter: droog, veel zon en een aangename temperatuur.
De vele pioenrozen in het clubhuis maakten de lentesfeer compleet.

De ene categorie was wat beter bezet dan de andere en er stonden uiteindelijk zo’n 100 rijders aan de start.

Kort na 10:00 uur gingen als eerste de Pupillen 1, Kadetten en Junioren van start in 500 m-series. In de grotere categorieën moesten de rijders meerdere keren over de baan om uit te maken wie in de A-, B-, C- dan wel D-finale zou rijden. Tussen de series door reden de Pupillen 4, 3 en 2 twee inline koersen. Na een korte middagpauze werd de laatste wedstrijd verreden: een inline koers voor alle categorieën.

Het wedstrijdprogramma werd vlot doorlopen, er waren geen noemenswaardige valpartijen en de EHBO had gelukkig weinig werk.
Rond 14:00 uur kon het dagklassement worden opgemaakt en werden de gelukkige winnaars op het podium in het zonnetje gezet.
En na deze mooie, sportieve dag kon iedereen weer moe, voldaan en flink bijgebruind op huis aan.

Op onze website zijn weer veel foto’s en filmpjes te bewonderen, kijk eens op www.inlineskatecompetitie.nl .
​Volgende week, 4 juni, gaan we voor de 6e wedstrijd op naar Assen!​