4e Van Lingen Competitie 2016 te Sint Annaparochie

geplaatst: 11-05-16

Zoals gewoonlijk zijn velen van de inline skaters al om 9 uur in de ochtend bij de baan om de baan te testen (inrijden) en om een mooie handtekening te zetten op de intekenlijst. Wolken waren er niet; een mooie zonnige dag in het mooie Sint Annaparochie.
Met meer dan 100 rijders zijn we een 2 tal minuten na 10 uur gestart met een tijdrit. Alle Nederlandse en Duitse rijders hebben de tijdrit zonder kleerscheuren kunnen uitrijden. Daarna volgende een inline wedstrijd. De snelheid zat er goed in; om 12 uur even kort pauze om door te gaan met de laatste wedstrijd was marathon afstand. In pauze een kleine valpartij (wat schaafwonden), wat uiteindelijk ook de enige verwonding was. Voor de oudste categorien was er een marathon (ingekort vanwege de hitte) met tussensprints om punten te verzamelen.
Om 13.45 starte de prijsuitreiking, waarbij ook weer vele foto’s zijn genomen door de vaste fotograaf Theo Boonstra. Bij de prijsuitreiking was er bij de junioren B alleen een plaatswissel; de nummer 1 moest 2 zijn en de nummer 2 moest 1 zijn. Dat is natijd geregeld en ook opgenomen als uitslag (dag en klassement).
Over drie weken (28 mei 2016) is de volgende wedstrijd in Wervershoof; be there. Alle gegevens als foto’s, video’s, uitslagen, uitleg en volgende wedstrijden zijn te vinden via www.inlineskatecompetitie.nl .