3e Van Lingen Competitie 2016 in Surhuisterveen

geplaatst: 27-04-16

Een uur voor aanvang van de wedstrijd werd de skeelerbaan in Surhuisterveen nog getroffen door een dikke hagelbui. Gelukkig was dat geen voorbode, in de frisse wind droogde de baan snel en de rest van de dag lieten de dreigende buien de skeelerbaan links liggen.
Ongeveer 110 deelnemers begonnen om 10:00 uur aan hun 100m-tijdrit. Vervolgens stonden een in line en een puntenkoers op het programma.
In de meeste leeftijdscategorieën zijn de deelnemers aan elkaar gewaagd, dit zorgde voor spannende wedstrijden en verrassende daguitslagen. Bij de start werd de rijders op het hart gedrukt om sportief te rijden en om niet te vallen, helaas overkwam dat laatste toch een paar pechvogels.
Over het algemeen was er weinig oponthoud waardoor de wedstrijden elkaar in rap tempo opvolgden.
Na de laatste wedstrijd was het tijd voor de prijsuitreiking en om 14:00 uur kon iedereen, al dan niet opgewarmd door een kopje lekkere hete soep,  de thuisreis aanvaarden.
Ook bij deze wedstrijd heeft onze favoriete fotograaf Theo Boonstra weer vele foto’s gemaakt, te vinden via www.inlineskatecompetitie.nl. Via deze site zijn ook alle uitslagen te vinden.