Algemene informatie

Licentie aanvragen

Wil je deelnemen aan inline-skatewedstrijden, dan heb je naast het lidmaatschap van de vereniging ook een licentie nodig. Je inline-skatelicentie vraag je persoonlijk rechtstreeks aan bij de KNSB. Jaarlijks betaal jij zelf voor de inline-skatelicentie die voor de start van het seizoen wordt geïncasseerd. Je kunt ook in het seizoen een skatelicentie aanvragen. Wil je een keer een wedstrijd proberen dan is het mogelijk om maximaal 3x per jaar mee te doen met een daglicentie, te koop voor de wedstrijd zelf. Let op: een inline-skatelicentieaanvraag,-wijziging of -opzegging loopt niet via de vereniging! Meer informatie

Vragen
Voor vragen en hulp bij problemen met de aanvraag van licenties kunt u contact opnemen met de KNSB, licentie@KNSB.nl.

Rug- en beennummers

Tijdens het rijden van wedstrijden is een zichtbaar rug- en beennummer nodig. Zie Aanvragen rug- en beennummer | KNSB voor info en aanvragen hiervan.

Aanmelden voor wedstrijden

Het aanmelden voor wedstrijden gaat via inschrijven.schaatsen.nl. Via deze link krijg je een duidelijk overzicht van de geplande wedstrijden. Hier kun je je aanmelden en ook zien wie er reeds staan ingeschreven voor de betreffende wedstrijden.

Categorieën (2024)

In het inline-skaten zijn de licentiecategorieën voor de jeugd ingedeeld op basis van de leeftijdcategorieën. Het geboortejaar is bepalend voor de licentiecategorie waarin je het seizoen gaat uitkomen.

Transponder

Voor de regionale jeugdcompetitie, de Van Lingen competitie, is geen transponder nodig. Voor landelijke jeugdwedstrijden en voor de regionale en nationale senioren/master wedstrijden heb je wel een transponder nodig. Voor info over het gebruik van transponders in de website zie Transponders | KNSB