AANMELDEN VOOR WEDSTRIJDEN

Het aanmelden voor wedstrijden gaat via inschrijven.schaatsen.nl. Via deze link krijg je een duidelijk overzicht van de geplande wedstrijden. Hier kun je je aanmelden en ook zien wie er reeds staan ingeschreven voor de betreffende wedstrijden.

LICENTIE AANVRAGEN

Wil je deelnemen aan inline-skatewedstrijden, dan heb je naast het lidmaatschap van de vereniging ook een licentie nodig. Je inline-skatelicentie vraag je persoonlijk rechtstreeks aan bij de bond. Jaarlijks betaal jij zelf voor de inline-skatelicentie die voor de start van het seizoen wordt geïncasseerd. Je kunt ook in het seizoen een skatelicentie aanvragen. Let op: een inline-skatelicentieaanvraag,-wijziging of -opzegging loopt niet via de vereniging! Meer informatie

Jeugd

In het Inline-skaten zijn de licentiecategorieën voor de jeugd ingedeeld op basis van de leeftijdcategorieën. Het geboortejaar is bepalend voor de licentiecategorie waarin je het seizoen gaat uitkomen. Na het laatste juniorenjaar gaan jongens over naar de categorie C1 en meisjes naar de categorie D1.
Jeugdlicentiehouders kunnen aan alle in de eigen leeftijdscategorie opengestelde wedstrijden deelnemen. Pupillen 2, 3 en 4-licentiehouders nemen deel aan regionale wedstrijden onder auspiciën van de KNSB. Alle oudere jeugdlicentiehouders kunnen deelnemen aan zowel verschillende regionale competitiewedstrijden als landelijke KNSB-wedstrijden. In tegenstelling tot het langebaanschaatsen –waar je vaak alleen aan wedstrijden op je ‘eigen’ baan kunt inschrijven- is het in het inline-skaten mogelijk om in het gehele land deel te nemen aan regionale of landelijke wedstrijden.

Senioren

Senioren worden in licentiecategorieën ingedeeld op basis van prestaties. Heren senioren C2 en Dames senioren D2 is een licentiecategorie voor beginners die enkel regionale wedstrijden rijden. Op basis van resultaten of op verzoek promoveer je naar respectievelijk heren senioren C1 en dames senioren D1.
Voor de wedstrijdcategorieën C1 en D1 staan zowel regionale als landelijke wedstrijden open voor inschrijving. Voor de wedstrijdcategorieën heren senioren B en A worden alleen landelijke KNSB-wedstrijden georganiseerd.

Masters

De masters zijn ingedeeld in drie leeftijdslicentiecategorieën. Het sectiebestuur behoudt zich het recht voor om Masters die voor 1 januari 1952 geboren zijn op grond van prestaties een licentie te verstrekken.
Masters kunnen aan alle in de eigen leeftijdscategorie opengestelde regionale en landelijke wedstrijden deelnemen

Vragen
Voor vragen en hulp bij problemen met de aanvraag van licenties kunt u contact opnemen met het Bondsbureau.
Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur | 033-4892000 | licentie@KNSB.nl

TRANSPONDER NODIG?

Voor de regionale jeugdcompetitie, de Van Lingen competitie, is geen transponder nodig. Voor landelijke jeugdwedstrijden en voor de regionale en nationale senioren/master wedstrijden heb je wel een transponder nodig.
Een transponder kan via internet worden gekocht bij Mylaps .

Badhûswei 1A