Aanmelden voor wedstrijden

Het aanmelden voor wedstrijden gaat via inschrijven.schaatsen.nl. Via deze link krijg je een duidelijk overzicht van de geplande wedstrijden. Hier kun je je aanmelden en ook zien wie er reeds staan ingeschreven voor de betreffende wedstrijden.

Licentie aanvragen

Wil je deelnemen aan inline-skatewedstrijden, dan heb je naast het lidmaatschap van de vereniging ook een licentie nodig. Je inline-skatelicentie vraag je persoonlijk rechtstreeks aan bij de KNSB. Jaarlijks betaal jij zelf voor de inline-skatelicentie die voor de start van het seizoen wordt geïncasseerd. Je kunt ook in het seizoen een skatelicentie aanvragen. Let op: een inline-skatelicentieaanvraag,-wijziging of -opzegging loopt niet via de vereniging! Meer informatie

Jeugd

In het Inline-skaten zijn de licentiecategorieën voor de jeugd ingedeeld op basis van de leeftijdcategorieën. Het geboortejaar is bepalend voor de licentiecategorie waarin je het seizoen gaat uitkomen.
Jeugdlicentiehouders kunnen aan alle in de eigen leeftijdscategorie opengestelde wedstrijden deelnemen. Pupillen 2, 3 en 4-licentiehouders nemen deel aan regionale wedstrijden onder auspiciën van de KNSB. Alle oudere jeugdlicentiehouders kunnen deelnemen aan zowel verschillende regionale competitiewedstrijden als landelijke KNSB-wedstrijden. In tegenstelling tot het langebaanschaatsen –waar je vaak alleen aan wedstrijden op je ‘eigen’ baan kunt inschrijven- is het in het inline-skaten mogelijk om in het gehele land deel te nemen aan regionale of landelijke wedstrijden.

Vragen
Voor vragen en hulp bij problemen met de aanvraag van licenties kunt u contact opnemen met de KNSB, licentie@KNSB.nl.

Transponder

Voor de regionale jeugdcompetitie, de Van Lingen competitie, is geen transponder nodig. Voor landelijke jeugdwedstrijden en voor de regionale en nationale senioren/master wedstrijden heb je wel een transponder nodig.
Een transponder kan via internet worden gekocht bij Mylaps .