KNSB Landelijke baanwedstrijd skeeleren De Westereen

geplaatst: 13-06-18

Zaterdag 9 juni is in De Westereen de KNSB Landeljke baanwedstrijd op de skeelerpiste van De Westereen verreden. De 4e wedstrijd dit seizoen van deze competitie. Helaas gooide het weer in de ochtend het schema even in de war. Rond 10:30 uur een bui en daardoor de start een uur later. Maar de rest van de dag waren de weergoden op de hand en was het prachtig weer.

Voor de diverse categorieën stond er een sprint afstand op het programma: de 500 meter. Daarnaast nog een afvalkoers. Bij de jeugd categorieën werd er gekeken naar een eindklassement over beide afstanden. Bij de Junioren en Senioren was er een klassement per afstand.

De opkomst was groot, in totaal 175 deelnemers waarvan 120 jeugd en 55 senioren. Met bij de senioren ook een aantal bekende namen waaronder Ronald Mulder. Broer Michel was op deze dag supporter. En bij de dames ook dit jaar weer aanwezig Elma de Vries. Verder was ook plaatselijke topper en IDS rijder Gerrie van Lingen van de partij op de sprint afstand.

De IDS rijders hebben zich allemaal van de beste kant laten zien. Hier kan de vereniging trots op zijn. Met bij de dames Kadetten een prachtige 3e plaats in het eindklassement voor Mayke Vriesinga. En voor Maya de Jong bij de Senioren een mooie 2e plek op de lange afstand.

Uitslagen jeugdrijders van Skeelervereniging IDS:
Jeugd meisjes pupillen 1
Eline Nauta 15e plaats
Jeugd jongens pupillen 1
Robin Metz 7e plaats
Mathijs de Boer 9e plaats
Steyn Wagenaar 10e plaats
Dames Kadetten
Mayke Vriesinga 3e plaats

Uitslagen junioren en senioren rijders van Skeelervereniging IDS:
Junioren en senioren dames sprint
Maya de Jong 7e plaats