UPDATE trainingen

geplaatst: 22-04-20

Hallo Allemaal,

Naar aanleiding van de mededelingen van het kabinet afgelopen week mogen ook onze leden van 18 jaar en ouder weer gaan trainen. In deze nieuwsbrief vinden jullie de regels waar we met zijn allen rekening moeten houden.  De senioren beginnen weer op 11 mei.

We gaan als bestuur kijken hoe het gaat en kunnen daarna besluiten om aanpassingen te doen mocht dat nodig blijken.

Algemeen
– De kantine en kleedkamers kunnen niet gebruikt worden, alleen het toilet is beschikbaar voor de kinderen t/m 12 jaar.
– Een ouder per gezin mee naar de baan
– Tijdens de training het liefst zo weinig mogelijk ouders langs de baan. De ouders die wel blijven moeten ervoor zorgen dat de onderlinge afstand 1,5 m is.
– De indeling van het blijft zoals afgelopen jaar. Zat je vorig jaar in het 1e uur, dan nu ook. Dit omdat kinderen t/m 12 zich niet aan de 1,5 meter hoeven te houden.
– Tijdens de trainingen als we verzamelen, verzamelen we in een grote cirkel. Of aan de boarding, met die 1.5 meter afstand. Trainers zullen hier, vooral in uur 2, maar ook in uur 1 op toezien.

1e uur
– Aankleden en skeelers onder binden kan niet bij de kantine. Het kan ergens rond de baan, bij de auto en het beste is misschien wel om dit thuis al te doen. Hetzelfde geldt voor het uitkleden.
– start 17:45 en einde om 18:45. Iedereen van uur 1 moet vóór 18:55 het complex verlaten hebben.

2e uur
– Je kunt je vanaf 18:55 op het complex begeven, er kan dan direct om 19.00 gestart worden. De training duurt tot 20:15.
– Alleen jeugdleden tot 18 jaar mogen trainen

3e uur
– De training begint om 19:30 en duurt tot 21:00
– Ook voor deze groep geldt: Aankleden en skeelers onder binden kan niet bij de kantine. Het kan ergens rond de baan, bij de auto en het beste is misschien wel om dit thuis al te doen. Hetzelfde geldt voor het uitkleden.
– Bij aanvang van de training melden bij de jurywagen (Pipowagen)
– Voor iedereen in het 3e uur geldt dat er 1,5 m afstand moet zijn.

Training 3e uur
Al in de winterperiode hebben we besloten om het 3e uur op een andere manier in te vullen. We willen de naam ook veranderen van “senioren uur” naar “lange baan uur”. Op deze manier willen we het mogelijk maken voor jongere leden om aan te sluiten in dit uur. Dit is mogelijk voor leden vanaf de Cadet leeftijd (vanaf 2007) die het skeeleren zien als zomertraining voor het schaatsen of het puur recreatief willen oppakken. Deze groep zal dan voornamelijk trainen op de 400 meter baan en/of de 1200 meter baan. Voor de fanatiekere rijders zal er net als voorheen op niveau worden getraind en ook zo nu en dan op de piste.

Woensdag training
De woensdag training vind voorlopig nog niet plaats. Zodra we de normale trainingen op orde hebben en/of de regels aangepast worden door de overheid wordt dit weer bekeken.

Skeeler uitleen/verhuur

Is alleen op afspraak mogelijk. Graag even een berichtje naar ids.bestuur@gmail.com voor een afspraak.

Overige
Andere activiteiten zoals de ledenvergadering, clubwedstrijden en de Himmeldei zijn voorlopig nog niet aan de orde.