Trainingen

Seizoen 2021

Houdt de nieuwsberichten in de gaten i.v.m. mogelijke wijzigingen in de trainingstijden door de geldende corona-maatregelen.

De trainingen zullen als volgt worden ingedeeld:

Eerste uur

Tweede uur

Langebaan uur

Maandag 17.45 – 18.45 19.00 – 20.00/20.30 19.30 – 21.00
Woensdag Training achter de fiets. Deelname wordt door trainers bepaald.
Donderdag 17.45 – 18.45 19.00 – 20.00/20.30 19.30 – 21.00

De trainingen voor de jeugd beginnen op 1 maart 2021.

De indeling in de verschillende groepen wordt door de trainers bepaald. In eerste instantie is de indeling op leeftijd als volgt:

• Eerste uur: pupillen 4, 3, 2
  • Tweede uur: pupillen 1, kadetten, junioren
  • Langebaan uur: junioren, senioren (en evt. jeugdleden)

Zie in onderstaande afbeelding voor de indeling van de wedstrijdcaterorieën (in 2021)

Wedstrijdcategorieen 2021

Regen??

Voor de jeugd geldt dat er altijd getraind wordt!! Als het regent zal er getraind worden op skeelers, sportschoenen of er wordt een theorieles in de kantine gegeven!

Visie op trainingen

De hoofdactiviteit van Skeelervereniging IDS is het verzorgen van trainingen aan iedere leeftijdsgroep en ieder niveau. Plezier en gezelligheid vormen een belangrijk onderdeel. Die twee elementen zorgen ervoor dat de leden steeds weer zin hebben om te komen trainen! Skeelervereniging IDS heeft een visie op het ontwikkelen van talent. Voor de jongste jeugd (tot zo’n 9 jaar) ligt de nadruk op het ontwikkelen van balans, beweeglijkheid en coördinatievermogen door vooral veel spelvormen op de skeelers te doen. Voor de volgende leeftijdscategorieën (tot zo’n 12 jaar) vindt er een verschuiving plaats naar het trainen van techniek. De oudste jeugdgroepen trainen specifiek op techniek en snelheid, aangevuld met training op wedstrijdsituaties, -vaardigheden en –tactiek. Bij de senioren kan het accent op zowel sportief/recreatief bezig zijn liggen, als wel wedstrijd gericht zijn.

Skeelervereniging IDS werkt elk seizoen met een trainingsplan. Dit wordt gemaakt door de hoofdtrainer in overleg met de andere jeugdtrainers.

In dit trainingsjaarplan staat voor elke training beschreven wat het onderwerp van die training is, zowel technisch als fysiek. De specifieke invulling van de training wordt aan de trainer overgelaten, zodat de trainer zijn eigen inbreng/ aanpak kan hanteren en de training ook kan afstemmen op de groep. Er wordt een weekschema gehanteerd, waarbij ook rekening gehouden wordt met de wedstrijden die op het programma staan.